Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Drar igång reklamtävling för barn

Publicerad: 12 April 2013, 05:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Sveriges Annonsörer startar reklamtävlingen Media genier – som vänder sig till mellanstadieelever.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Tävlingen går ut på att eleverna skapar sina egna reklamkampanjer på uppdrag av en ideell organisation. Enligt ett pressmeddelande är syftet med tävlingen att lära barn om hur reklam fungerar och varför den finns.

Bidragen bedöms av en jury som utser vinnare, andrapristagare och tredjepristagare. Vinnarna får 8000 kronor, 5000 kronor respektive 3000 kronor.

Bakom tävlingen står Media Smart, som lanserades i Sverige av Sveriges Annonsörer år 2006.

Jury 2013

Anna Frick, projektledare/vice vd, Garbergs

Boel Lagerwall, kommunikationschef, Pågen

Carina Dyberg, marknadskoordinator, Max Hamburgerrestauranger

Malin Thiel, insamlingschef, Rädda Barnen

Lise-Lott Alsenius, kommunikationsansvarig, WSPA Sverige

Per Leander, verksamhetschef, Barncancerfonden

Sara Gustafsson, marknadschef, Lekolar

Staffan Slörner, vd, Sveriges Mediebyråer

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.