Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Dove lanserar håryoga

Publicerad: 6 Mars 2015, 05:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

Dove vill hjälpa konsumenterna att bättre lära känna sitt hår. För att göra detta lanserar de världens första håryoga.


Ämnen i artikeln:

EdelmanDeportivo

I samband med släppet av Doves nya hårvårdsserie lanserar skönhetsmärket nu världens första håryoga. Fyra håryogapositioner är framtagna tillsammans med en yogaexpert och meningen är att förbättra hårets välmående. Kampanjen är framtagen tillsammans med pr-byrån Edelman Deportivo.

– Att ta hand om sin kropp och sitt hår ligger nära yogan. Vi vill lyfta fram ett mer lekfullt och avslappnat sätt att lära känna sitt hår på. Ofta går man bara in i badrummet och använder en produkt, så det här ger ytterligare en dimension till hur man tar hand om håret, säger Jasper Hein Nordling, kundansvarig för Unilever på Edelman Deportivo, till Dagens Media.

Den första håryogasessionen har redan ägt rum och på tisdag ska så kallad pop up-yoga arrangeras på Stockholms Centralstation.

– Det här är ett sätt att lyfta fram unika produktegenskaper och förena dem med kreativitet. I den här formen är det världens första håryoga, så det är en helt unik lansering, säger Jasper Hein Nordling.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

EdelmanDeportivo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev