Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Douglas Roos gör reklam för Telia

Publicerad: 7 september 2012, 07:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:12

Douglas Roos, entreprenören bakom bland annat Nyheter24 och Ladbrokes Norden, blir Telias ansikte utåt.


FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


I en kampanj som startar på måndag ska Douglas Roos – som också är känd från SVT-serien ”Draknästet” – i ett antal reportagefilmer lära Telias företagskunder att jobba effektivare.

Filmerna ska visas på Telia Företags Facebook-sida, på telia.se och i Telias Youtube-kanal. Telia har även köpt utrymme för kampanjen i radio och i print.

Syftet är att öka intresset för Telias bredbands- och mötestjänster.

– Vi fortsätter vår tradition att visa hur kända och mångsysslande personer får hjälp att få ut det mesta av sin arbetstid med Telias tjänster. Just bristen på tid är något vi vet är ett genomgående problem hos målgruppen, inte minst i mediebranschen och för till exempel en pr- eller reklambyrå, säger Annika Bagge, reklamchef för Bredbandstjänster på Telia, i ett pressmeddelande.

Filmerna är framtagna av reklambyrån DDB Stockholm. Pr-byrå är Prime och mediebyrå är MEC.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev