Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Dogge ska vinna SM i poker i ny kampanj för Svenska Spel

Publicerad: 28 Oktober 2015, 07:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:24

Svenska Spel ska hjälpa Dogge Doggelito att vinna SM i poker.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Svenska Spel lanserar nu kampanjen Bootcamp 2015 inför Svenska Spels Poker-SM Online.

Kampanjen kommer i form av ett webbtv-program där deltagarna under en vecka ska drillas för att uppnå ett gemensamt mål – att vinna SM i poker. Frontar kampanjen gör artisten Dogge Doggelito.

– Formatet bootcamp finns ju i många olika former och idén här var att fokusera på de olika elementen inom pokerspelandet som man måste vara skicklig i för att bli duktig pokerspelare, som våghalsighet, snabbtänkande och tålmodighet. Utefter det har vi skapat sex tv-program där varje avsnitt fokuserar på ett av dessa områden, säger Johan Uddenberg, kommunikationsansvarig på Svenska Spel, till Dagens Media.

Tanken är att programmet ska intressera även de som inte är inbitna pokerspelare. 

– Det är mer fokus på allting runt omkring än själva pokerspelandet, som annars kan bestå av ganska mycket siffror och statistik.

Det är på Fårö som det tävlas för att ta fram årets Bootcampare 2015, där deltagarna kommer att få tips från kända experter med specialkompetens och coachas av en av landets bästa pokerspelare.

– Alla deltagarna är pokerspelare som vill bli duktigare. Även Dogge har ett brinnande pokerintresse, han ger dessutom mycket karaktär till programmet och är en fantastisk person att jobba med. Robin Ylitalo är en framgångsrik pokerspelare som är där både som coach och som deltagare, säger Johan Uddenberg.

Kommer målet att nås, att vinna SM i onlinepoker?

– Jag tror nog att de kan vinna. Förutom att vi har drillat deltagarna under en vecka är de redan extremt fokuserade personer som valdes ut just för att de är vinnarskallar.

Bootcamp 2015 lanseras med start idag och kommer gå att följa i sex avsnitt på Svenska Spel Poker, Svenska Spel och Expressen Sport, samt på sociala medier.

Arbetsgrupp:

Svenska spel

Matthias Svensson - Content - Creative / Projektledare

Thomas Bergström-  Inhouse - Creative / Web design

Markus Lindgren - Inhouse - Creative / Copy

Marc Medvall - Online - Creative / Koordinator

Johan Uddenberg - Kommunikationsansvarig nätspel

 

Lakehouse studios - Produktionsbolag

Johan Dahl: VD/Filmfotograf

Robin Pagmar: Art Director/Filmfotograf

Simon Lindell: Producent/Programledare

Philip Lundberg: Ljudtekniker

Anna Lindahl: Projektledare/Producent

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev