Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

DN utnyttjar SvD:s olycka

Publicerad: 2 Oktober 2012, 13:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Dagens Nyheter försöker värva Svenska Dagbladets läsare i en ny prenumerationskampanj.


Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetDagens Nyheter

Dagens Nyheter är ute efter Svenska Dagbladets läsare.

I en ny prenumerationskampanj som flyttats ut till potentiella läsare, drar DN nytta konkurrentens nyligen aviserade sparpaket på redaktionen.

"Tack SvD för en god match" är rubriken på utskicket. I texten skriver DN om att SvD lägger ner sin kulturbilaga och sportredaktion.

"...när Svenska Dagbladet lägger ner sin kulturbilaga och avvecklar sin sportredaktion vill vi inte att du ska bli lidande", står det i utskicket.

Svenska Dagbladet besparingar innebär bland annat att kulturmaterialet integreras i huvudtidningen och att sportbevakningen tas över av en extern leverantör.

Dagensmedia.se har sökt DN:s marknadsavdelning.

Läs Svenska Dagbladets kommentar på DN:s kampanj här:

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.