Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Disney Plus drar igång kampanj i hela Europa

Publicerad: 24 januari 2022, 12:44

Ur Disney Plus reklamfilm som ska rulla på tv, bio och i sociala medier.

Disney Plus visar på bredden av innehåll i en ny kampanj, som ska rulla i hela Europa. Kolla in reklamfilmen här.


Ämnen i artikeln:

Disney Plus

”Stories You'd Expect + Stories You Wouldn't” är det bärande budskapet i kampanjen, där målgruppen får stifta bekantskap med bredden av innehåll – från ”Toy Story” och ”The Simpsons” till ”The Walking Dead” och kommande ”The Kardashians”.

Huvudmedium är rörligt med en reklamfilm framtagen av Leo Burnett London. Filmen blandar livescener och dataanimation till soundtracket av ”Wondrous Place” från 1960 av artisten Billy Fury.

– Disney är synonymt med tidlöst historiebrättande och med den här kampanjen vill vi försäkra oss om att tittarna förstår att Disney Plus har en stor variation av innehåll, säger Usama Al-Qassab, vice president marketing för Disney Plus hos The Walt Disney Company, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska rulla på tv, bio och i sociala medier.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Disney Plus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.