Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Dina Försäkringar trycker till branschen – igen

Publicerad: 25 Februari 2016, 06:30
Uppdaterad: 25 Februari 2016, 10:58

Dina Försäkringar anspelar återigen på att konkurrenterna är byråkratiska och krångliga.


Ämnen i artikeln:

Ruth

För ungefär två år sedan började Dina Försäkringar jobba med konceptet ”Tänk om allt funkade som på stora försäkringsbolag”.

Nu är det dags för ännu en kampanj på samma tema.

– Vi fortsätter att skoja med oss själva och uppfattningen om branschen som byråkratisk och krånglig. Vi hoppas att vi genom enkelhet, personlighet och engagemang kan uppfattas som ett alternativ till det, säger Paula Fagerlund, kommunikations och webbchef på Dina Försäkringar, i ett pressmeddelande.

Karaktären ”Anders” från de tidigare reklamfilmerna gör dessutom comeback.

– Beslutet att använda ”Anders” som en lite mer återkommande figur som utsätts för storbolagsfasoner bygger på att han har visat sig funka bra. Förhoppningsvis kan han fortsätta väcka sympati.

Dina Försäkringars reklambyrå är Ruth.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Ruth

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev