Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Din sko släpper miniserie på Instagram

I Din Skos miniserien "In your shoes" byter sex stycken tjejer liv med varandra. Bakom kampanjen står Wicked Society.


Publicerad 2017-05-29 05:30
Uppdaterad 2017-05-26 13:35

Ämnen i artikeln:

Instagram

Dela artikeln:

Genom kampanjen "In your shoes" vill Din sko utmana unga tjejers fördomar om varandra. Serien frontas av bland annat Youtube-stjärnan Felixia Aveklew och föredetta Idol-deltagaren och artisten Zeana Muratovic.

– Fördomar grundar sig i okunskap. Du tenderar att ha förutfattade meningar om något du inte upplevt och därför saknar förståelse för. Med serien In Your Shoes vill vi ändra på det, säger Jonathan Liedman, medgrundare av sociala mediebyrån Wicked Society.

Serien består av totalt 12 avsnitt där tittaren får följa sex stycken influencers när de byter liv med varandra för att "uppleva livet i varandras skor".

För att marknadsföra Din skos produkter byter de även stilar och väljer ut skor till varandra från skokedjans aktuella kollektion.

Avsnittet släpps på Din skos Instagramkonto under den senaste albumfunktionen och varje avsnitt är uppdelat i fem olika videoklipp som läggs ut i albumfunktionen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.