Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Din El tackar sina kunder

Publicerad: 12 November 2010, 05:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Elbolaget Din El avslutar sin höstkampanj med att tacka kunderna. ”Utan dem skulle vi inte finnas”, säger kommunikationschefen Alexander Svensson.


Ämnen i artikeln:

OMDShout

Under hösten har elbolaget Din El genomfört en kampanj för att uppmärksamma kunderna på vad bolaget har gjort under året.

– Den här kampanjen har syftat till att bygga en stark lojalitet hos våra befintliga kunder. Vi har tagit in deras åsikter om vad som varit bra och vad som behövdes förbättras, säger Alexander Svensson, kommunikationschef på Din El.

Nu ska kampanjen avslutas. Det gör elbolaget genom att tacka och "ge tillbaka något" till kunderna. Med "Energisparveckan", som börjar på måndag, ska Din El bjuda på tips på hur kunderna kan spara el inför vintern.

– Vi vill tacka dem för att de valt oss som leverantör, och få dem att känna sig nöjda och vilja komma tillbaka. Utan kunderna skulle vi inte finnas, säger Alexander Svensson.

Kampanjen kommer att gå i Göteborgs-Posten och Metro. Dessutom samarbetar Din El med radioprogrammet Rivstart, som anordnar en energispartävling med tre familjer som tävlar med varandra om vem som kan förbruka minst el under en vecka. Vinnaren får ett års fri elförbrukning, på max 15 000 kilowattimmar.

Lyssnarna kan även kommentera tävlingen på Rivstarts Facebook-sida.

Reklambyrå är Shout. OMD har agerat mediebyrå.

Arbetsgrupper

Kundansvarig:

Axelander Svensson, kommunikationschef på Din El

Mediebyrå OMD:

Julia Kronberg, projektledare

Arbetsgrupp Shout:

Joakim Hökegård, projektledare

Jens Krona och Sara Tempte, AD

Thomas Ottoson och Peter Roane, copywriter

Jeanette Åberg, produktionsledare

Pernilla Jonsson, original

Ardalan Samimi


Ämnen i artikeln:

OMDShout

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev