Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

DIF lånar reklammanér från Puma

Publicerad: 31 Mars 2011, 10:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Djurgården går ut med en reklamfilm lagom till premiärmatchen mot AIK. Se filmen på dagensmedia.se.


Ämnen i artikeln:

PalladiumDjurgården

I filmer sjunger en kör av supportrar låten ”Nu grönskar det”.

– Dels vill vi hylla att våren äntligen kommer och att fotbollen börjar, och dels vill vi få upp pulsen lite inför derbyt mot AIK, säger Henrik Björn, regissör på Palladium som tagit fram filmen.

Målet var också att lyfta fram supportrarna.

– Djurgården jobbar mycket med något som man kallar Djurgårdshjärta som går ut på att man ska älska sin förening. Vi riktar oss till alla åldrar och målgrupper.

Manéret är lånat från Pumas fotbollsfilm ”Hard chorus”.

– Visst är vi inspierade av supporterfilmer. Men filmen är en hyllning till vårens antågande, fotbollen och Djurgården.

Filmen ska rulla på nätet på sajter som Youtube och Facebook, och Djurgårdens relanserade sajt.

– Tidigare har vi fått bra viral spridning på våra filmer för Djurgården och vi når ut bra i fotbollskretsar.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Patrik Asplund, DIFRegi: Henrik Björn, Palladium FilmProducent: Johan SundbaumFotograf: Pelle HallertFAD: Filip HammarströmGaffer: Pontus HellbergB-foto: David KristenssonOperatör: Andreas StenbergProduktionsledare: Viktor SundbaumRedigering: Andreas EidhagenLjud: Jeppe GrossLjudbearbetning: Johan Folke och Pedda Eneroth

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PalladiumDjurgården

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.