Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

DIF hyllar gamla hjältar i ny kampanj

Publicerad: 28 Mars 2013, 07:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

Inför säsongsstarten av Allsvenskan lanserar Djurgården en kampanj där de lyfter fram hjältar och Stadionminnen. Via en app kan fansen dela med sig av sina egna minnen.


Djurgården engagerar de egna fansen i sin nya kampanj. Via en speciell Facebook-app kan Djurgårdens 85 000 följare dela med sig av sina bästa Stadionminnen samtidigt som de tävlar om vip-biljetter, presentkort och andra priser.

Gamla och nuvarande spelare deltar också i kampanjen, som är ett sätt att ta farväl av den gamla arenan då Djurgården byter till Tele2arena i sommar.

– Vi vill lyfta alla de som har varit med och byggt vår historia och tradition, samtidigt som vi engagerar supportrarna. Många idrottsklubbar ligger tyvärr långt efter när det gäller att utnyttja sociala media men med den här kampanjen kombinerar vi hyllningen av de positiva krafterna kring föreningen med att bland annat utnyttja kraften, engagemanget och passionen hos våra nästan 100 000 följare på Facebook, säger Daniel Malmgren, marknadschef på Djurgården Fotboll i ett pressmeddelande.

I all kommunikation används hashtagen #djurgårdsfamiljen.

Kampanjen startar i dagarna och går i sociala medier, annonser, digitala stortavlor och radio och egna kanaler. Djurgården spelar sina sju första matcher på Stadion och resten på Tele2 Arena vid Globen, med premiär den 21 juli.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.