Kampanjer
Diamantfeber på Facebook
Publicerad: 31 maj 2010, 13:06
Hittills har 6 000 personer försökt lägga händerna på de två äkta diamanter som spelbolaget Paf lottar ut.
Det är Pafs nya onlinespel, den enarmade banditen ”Private Eye Jackpot” som lanseras med diamantjakt på Facebook.
Två äkta diamanter, värda 30 000 kronor styck, lottas ut. Alla med ett Facebook-konto kan gå in på kampanjsajten http://diamonds.paf.com/ och ”stjäla” diamanten och ha den i sin ägo i en minut. Vid två okända tidpunkter avslutas kampanjen och de som då äger diamanten får behålla den. En av diamanterna lottades ut igår.
– Genomslaget var så stort att sajten kraschade dagen efter lanseringen, men nu är den igång igen, säger Kristian Lundgren, Sverigechef på Paf.
Det nya spelet var det näst mest spelade på Paf.com efter att kampanjen inleddes i förra veckan.
Paf ser just nu över sin kommunikationsstrategi och planerar att minska de traditionella kanalerna mot mer engagerande aktiviteter.
– Paf är ett internetbaserat bolag och vi vill jobba mer med de kanaler som finns på webben. Sociala medier är viktigt och kommer att bli en ännu viktigare del av vår kommunikation, säger Kristian Lundgren.
Lanseringen av det nya spelet kompletteras med köpta medier, i form av banners och epostutskick.
Även de som spelar spelet kan vinna diamanter. En diamant lottas ut varje vecka.
Kampanjen är framtagen av Paf tillsammans med Prime PR och Kjellin & Widén.