Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

DI slår mynt av Kungen

Dagens Industri gör en kampanj av att Kungens tidning uteblev i förra veckan.


Publicerad 2015-09-28 06:08
Uppdaterad 2015-12-06 11:50

Ämnen i artikeln:

Dagens Industri

Dela artikeln:

Kungens uteblivna tidning blev en stor snackis i förra veckan. Klockan 04.00 på morgonen blev en DI-redaktör uppring av Hovet, som påpekade att Dagens Industri inte fanns på plats på Stockholms Slott.

Nu passar DI på att slå mynt av händelsen i en prenumerationskampanj, som gått ut via mejl.

”Är du lika otålig som Kungen?”, lyder rubriken i kampanjmejlet som fortsätter:

”Kungen går upp redan kl 04.00 på morgonen för att vänta på Di:s papperstidning. Det är inte nödvändigt. Teckna en prenumeration idag så kan du – utöver papperstidningen måndag till fredag – även läsa E-tidningen i din smartphone, läsplatta eller dator redan kl. 21.00 kvällen innan.”

Enligt lagen om namn och bild i reklam är det inte tillåtet att ha en persons namn, bild eller kännetecken i reklam utan att denna person lämnat sitt godkännande för exponeringen.

Dagens Media har sökt Margareta Thorgren, informationschef på Hovet.

LÄS ÄVEN:

Dagens Industri-redaktör: Hovet ringde mitt i natten – Kungen hade inte fått sin tidning

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.