Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

DI.se har bästa annonsmiljön

I går avgjordes den första svenska upplagan av Mixx Awards. Här är vinnarna.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 02 April 2014, 08:59
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:07

Ämnen i artikeln:

Mixx Awards

Mixx Awards är en internationell tävling för onlinemarknadsföring. I år genomförs tävlingen för första gången i Sverige, arrangerad av IAB Sverige.

I går presenterades vinnarna på IAB Sweden Conferens.

Här är vinnarna och juryns motiveringar:

Mixx Awards Bästa Digitala Annonsmiljö

DI.se

Med en väletablerad och över tid älskad och populär sajt som under lång tid varit ett självklart alternativ för annonsörer som förväntar sig ROI och pålitliga leveranser.

Med kreativa lösningar samt målgrupps-anpassade och optimerade placeringar levererar sajten förväntat resultat oavsett kanal. Sajten har dessutom och tack vara detta lyckats bibehålla en föredömligt stabil och välmotiverad hög prisbild jämfört med marknadsgenomsnittet.

Mixx Awards Bästa Säljteam Online

Bonnier Tidskrifter

Företaget har det senaste året dragit in som en virvelvind över det digitala medielandskapet. Säljteamet har genom ett flexibelt, genomtänkt och för kunden skräddarsytt paket gjort det möjligt att erbjuda kunden en levande magasinmiljö online med möjlighet att mäta, optimera och även målgruppsanpassa. Utveckling, kundnöjdhet/affärsnytta, har varit motorn för säljteamet som läst av kundernas behov och säkerställt att detta sprids vidare inom företaget.

Mixx Awards Kampanj – Branding

MediaCom – Bredband 4G, Tele2

I Tele2 4G kampanjen har de lyckats göra

Tele2´s 4G produkt relevant genom att använda djup konsumentinsikt, kreativ höjd och unik mobilteknologi. Genom att använda själva produkten har de lyckats med att presentera kampanjen i rätt ögonblick, för rätt målgrupp och på rätt plats. Utöver det, så har de lyckats driva varumärkeseffekt och försäljning till en lägre kostnad. Det är inte varje dag en marknadsförare lyckas med det!

 

Mixx Awards Kampanj - Direct resonse

OMD – McDonad’s App

De har visat att det går att navigera kunder rätt i en digital djungel. Genom att analysera beteende och data har ni ökat kundnyttan för restaurangbesökare genom en sökstrategi. Kampanjen och första priset bekräftar att McDonald’s är ett föredöme när det gäller att implementera en ”mobile first” strategi.

 

 

Ämnen i artikeln:

Mixx Awards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.