Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

DHL lägger 8 miljoner på nytt koncept

Publicerad: 7 Maj 2010, 10:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

I Sverige är mediebudgeten 8 miljoner kronor.


Nästa vecka rullar DHL ut en omfattande global kampanj - som bland annat omfattar 1 500 annonser i 250 tidningar och magasin, i 21 länder.

Framför allt vill DHL nå beslutsfattare, och en stor del av annonseringen sker i fackpress och affärstidningar.

De kompletteras med tv-reklam, dr, utomhus och banners.

I Sverige lägger DHL 8 miljoner kronor på att hamra in budskapet, som går ut på att DHL är den ledande aktören på logistikmarknaden.

DHL har valt att bygga kampanjen kring medarbetarnas historier om sin vardag på företaget. Den är framtagen av 180 Amsterdams digitala enhet ”Riot” samt digitala byrån Proximity.

DHL jobbade tidigare med Ogilvy i Sverige, men samarbetet avslutades vid årskiftet eftersom Ogilvy vunnit en global pitch för konkurrenten UPS.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.