Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Det kan annonsörer lära av Gants filmsatsning

DAGENS MEDIA INSIKT. Två år har gått sedan Gant sjösatte konceptet ”Never stop learning” och lanserade en egen tv-serie. Den globala marknadschefen Eleonore Säll delar med sig av sina lärdomar och tips i Dagens Media Insikt.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 22 Maj 2019, 07:23

Ämnen i artikeln:

GantDagens Media Insikt

I dokumentären "Flipping the ladder" vill Gant ifrågasätta de traditionella sätten att se på status.

Vad händer när man följer sin nyfikenhet och ifrågasätter de traditionella sätten att se på status och karriärstegen? Det vill varumärket Gant ta reda på genom dokumentärfilmen ”Flipping the ladder”.

Över två år har gått sedan man rullade ut en ny typ av innehållssatsning under konceptet ”Never stop learning”. Hösten 2017 släppte Gant tv-serien ”Couple thinkers” där den tidigare Late night Show-värden Craig Ferguson tillsammans med sin fru Megan Wallace-Cunningham reser jorden runt för att få svar på stora frågor de alltid ställt sig. 

Den nya dokumentärfilmen hade premiär på Tribeca Film Festival och visas på Youtube, medan tv-serien ”Couple thinkers” rullat på både Youtube, Viaplay och Sas inflight.

Serien och dokumentärfilmen är Gants sätt att arbeta med syftesdriven kommunikation och nå ut till kunderna på andra sätt än bara när de ska köpa ett nytt plagg.

Ett par år in i satsningen på rörligt konstaterar den globala marknadschefen Eleonore Säll att det har gett resultat. De båda satsningarna är långsiktiga och för att följa upp har man bland annat tittat på KPI:er som ”awareness”, ”consideration” och ”willingness to pay”.

Läs hela artikeln i Dagens Media Insikt, vecka 21, där den globala marknadschefen Eleonore Säll delar med sig av sina lärdomar från satsningen. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Ämnen i artikeln:

GantDagens Media Insikt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.