Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Desperata radannonser ska sälja Irene Huss-bok

Publicerad: 25 Augusti 2010, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:41

I dagens Göteborgs-Posten finns ett stort antal radannonser där en Irene Huss vill byta lägenheter mot ”vad som helst”. I själva verket är det en reklamkampanj för Helen Turstens nya bok.


Ämnen i artikeln:

WelcomPiratförlaget

– Det är roligt och modigt av både Piratförlaget och GP att de ville genomföra vår idé som säkert kan anses som lite kontroversiell, säger Anders Westgårdh på Welcom, som ligger bakom kampanjen.

Annonserna finns på bostadssidorna, under ”Bytes”. I samtliga drygt 25 annonser vill avsändaren ”I. Huss” byta bort lägenheter på bottenvåningar,nedre botten, entréplan och första våningen mot vad som helst.

Irene Huss är huvudperson i Helen Turstens böcker, och annonsernas syfte är att marknadsföra den nya titeln "Den som vakar i mörkret".

– Läser man boken förstår man varför Irene Huss och flera närmast desperat vill byta bort sina bostäder som ligger på bottenvåningen, säger Anders Westgårdh i ett pressmeddelande.

Kampanjen syns också på spårvagnar runt om i Göteborg.

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

WelcomPiratförlaget

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev