Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Designers tolkar dödssynder för Libresse

Trosskydd och dödssynder – Libresse skildrar kvinnlig synd i samarbete med byrån Momentum.


Publicerad 2011-02-14 09:42
Uppdaterad 2015-12-06 15:21

Ämnen i artikeln:

Creuna

Dela artikeln:

Libresse, som ägs av hygienjätten SCA, lanserar nu en stor kampanj uppbyggd kring de sju dödssynderna. Den består bland annat av sju nyproducerade filmer och lika många specialdesignade förvaringsaskar.

– Vi vill skildra synd på ett positivt feminint sätt, säger Paula Backman, marknadschef för SCA Personal Care.

Temat på kampanjen är ”The Seven Collection”. Sju designers har fått formge varsin trosskyddsförvaring i form av en metallask.

– Trosskydd kan ibland vara svårt att ha i väskan så vi tog under förra året fram förvaringsaskar. Till den här kampanjen har sju designers fått tolka dödsynderna ur ett kvinnligt perspektiv, säger Paula Backman och fortsätter:

– Det har varit väldigt kul. Vi hoppas kunna visa att vi förstår och tror starkt på vår målgrupp.

Vilken är din personliga favoritsynd?

– De är alla väldigt fina men jag tycker om ”Greed”. Den säger en hel del om min personlighet, säger Paula Backman.

Kampanjen går ut i Norden och Storbritannien under februari och mars. I Sverige drog den igång i torsdags.

Kampanjen är framtagen i samarbete med byråerna Momentum, Creuna och Carat.

Utöver de sju filmerna innefattar konceptet även print, digitalt och butiksreklam. En Facebook-applikation, där man kan testa vilken synd man är baserat på ens statusuppdateringar, ingår också i kampanjen.

Bakom filmerna står regissören Mikael Marcimain och produktionsbolaget B Reel Films.

Arbetsgrupp Momentum

CD: Markus Näslund                      AD: Ulrika Hammarström, Susanne BlomsterCopy: Heléne FribergAd-ass: Malin AlmqvistProjektledare: Ann-Sofie Olausson                      Produktionsledare: Susanne Lidman 

Stephan Drenzel

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.