Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Deportivo tar hem Internationellt

Den ädlaste valören i kategorin Internationellt går till Deportivo och Unicef/Gothia Cup.


Publicerad 2013-10-23 17:36
Uppdaterad 2015-12-06 13:30

Ämnen i artikeln:

RBK

Dela artikeln:

Kampanjen "Sweat for water" tog Deportivo fram tillsammans med Unicef och Gothia Cup, med syfte att lyfta barns rätt till rent vatten. Kampanjen byggde på lanseringen "världens första svettmaskin", som utvinner svett ur kläder och renar det till drickbart vatten.

Nu belönas kampanjen alltså med en 100-wattare.

75-wattaren i kategorin går till Volvo Lastvagnars lansering av modellen FH, som marknadsfördes med hjälp av ”The Ballerina Stunt”. Bakom kampanjen står reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Civil Rights Defenders och RBK:s ”Natalia Project” vinner 50-wattaren. Kampanjen har tidigare bland annat belönats med ett silver och ett brons i Cannes Lions.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.