Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Deportivo tar hem Internationellt

Publicerad: 23 Oktober 2013, 17:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Den ädlaste valören i kategorin Internationellt går till Deportivo och Unicef/Gothia Cup.


Ämnen i artikeln:

RBK100-wattarenDeportivoForsman Bodenfors

Kampanjen "Sweat for water" tog Deportivo fram tillsammans med Unicef och Gothia Cup, med syfte att lyfta barns rätt till rent vatten. Kampanjen byggde på lanseringen "världens första svettmaskin", som utvinner svett ur kläder och renar det till drickbart vatten.

Nu belönas kampanjen alltså med en 100-wattare.

75-wattaren i kategorin går till Volvo Lastvagnars lansering av modellen FH, som marknadsfördes med hjälp av ”The Ballerina Stunt”. Bakom kampanjen står reklambyrån Forsman & Bodenfors.

Civil Rights Defenders och RBK:s ”Natalia Project” vinner 50-wattaren. Kampanjen har tidigare bland annat belönats med ett silver och ett brons i Cannes Lions.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev