Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Den ideella 100-wattaren till Natalia Project

Publicerad: 23 Oktober 2013, 19:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Genom att öka kännedomen i Sverige och internationellt om mänskliga rättigheter generellt och regimers övergrepp på individer specifikt, belönas RBK med 100-wattaren.


Ämnen i artikeln:

RBKDeportivoM C Saatchi

Civil Right Defenders larmsystem för människorättskämpar i utsatta zoner presenteras snart inför FN och Europarådet - mycket tack vare en lyckad lansering signerad RBK.

Därför vinner byrån årets 100-wattare i kategorin Ideellt.

75-wattaren delas ut till Unicefs kampanj "Likes kan inte rädda liv", signerad Deportivo, som tog avstamp i människors förmåga att engagera sig genom en like istället för att skänka pengar. Kampanjen blev Unicefs mest redaktionellt exposerade kampanj någonsin och ledde bland annat till att drygt 600 000 barn kunde polovaccineras.

M&C Saatchi tilldelas 50-wattaren för Stockholm Prides kampanj "#Gowest", för att öka kunskapen om HBTQ-personers situation i Ryssland samt öka svenskars engagemang för dessa frågor.

Läs en längre intervju med Civil Rights Defenders vd Robert Hårdh i Dagens Media #18 – som ges ut i pappersform och digitalt via Dagens Medias tidningsapp för Iphone/Ipad eller Android.

Gustav Thunander


Ämnen i artikeln:

RBKDeportivoM C Saatchi

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.