Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"Den har inte kommit ut än"

Publicerad: 3 December 2010, 10:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Tre frågor till Fredrik Hjelmqvist, vd på Pause, som i förra veckan svalde en ljudanläggning – som ännu inte lämnat "systemet".


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Pr-stunten ägde rum i ljud- och bildbutiken Pauses lokaler, där vd:n Fredrik Hjelmqvist tog sig an utmaningen att svälja ett skräddarsytt ljudsystem, kallad "Gutpod". Syftet var att förvandla sig till en mänsklig jukebox och ”visa att ingenting är omöjligt”.

Kampanjen har nu fått internationell spridning, med bland annat ett inslag i Discoverys tv-show Daily Planet där Fredrik Hjelmqvist intervjuades.

– Det är helt fantastiskt. Det roliga är att kampanjen nu gått ihop, och vi gör business bara efter några dagar. Vi har fått förfrågan från flera länder, bland annat Frankrike och Spanien. Även en rik ryss har uttryckt intresse, säger Fredrik Hjelmqvist.

– Men det är roligt att det har lett till affärer, och inte bara är en rolig grej.

Hade du förväntat dig att uppmärksammas utomlands?

– Nej, jag trodde aldrig att det skulle spridas på det här viset. Jag tyckte bara att det var en lysande grej. Det är helt otroligt.

Vad har ni fått för respons?

– Vi har fått mestadels positiv respons. De flesta tycker att det är en galen och rolig idé. Men sedan finns det alltid någon som inte gillar det, som tycker att det är äckligt. Men det var en rolig grej, som jag själv utförde, och det funkade. Det har ökat intresset för våra skräddarsydda anläggningar ännu mer.

Har "Gutpoden" kommit ut än?

– Nej, den har inte kommit ut än. Den är fortfarande kvar. Men jag har pratat med läkare, och de säger att det inte är farligt. Det kan ta upp till två veckor. Men jag funderar faktiskt på att röntga mig. Det skulle ju vara en rolig bild att ha.

Pause har genomfört pr-stunten med reklambyrån Åkestam Holst.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.