Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"Den gjorde 2014 till ett episkt år"

Publicerad: 8 Januari 2015, 07:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:17

Josefine Richards, copywriter på Ingo, listar sina svenska och internationella favoritkampanjer från 2014.


Ämnen i artikeln:

Ingo

1. Epic Split för Volvo

Epic Split - Kommer för all framtid förbli imponerad av de magiska sekunderna som Forsman & Bodenfors lyckades skapa med Volvo lastbilar. Lastbilar! Och som gjorde 2014 till ett episkt år för svensk reklam.

 

2. Magic of Flying för British Airways

Magic of flying - Digital utomhustavla med barn som pekar på förbipasserande British Airways-flygplan, som barn gör. Gillar att den förutom uppmärksamheten också lyckades generera försäljning med kampanjen #LookUp och relevanta Call to action-budskap.

 

3. Inglorious fruits and vegetables för Intermarché

Inglorious fruits and vegetables - Global kampanj för Intermarché som skapade en helt ny livsmedelskategori för de 40 procent frukter och grönsaker som annars kastas av kosmetiska skäl. Ett snyggt sätt att vinna förtroende och ett innovativt sätt att påminna om vår tids slöseri av råvaror.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.