Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

De Vet Du frontar Powerbreak-kampanj

Publicerad: 21 Maj 2015, 04:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Humorgruppen ska sälja in Cloettas chokladkaka till en yngre målgrupp.


Ämnen i artikeln:

SplayCloetta

För att marknadsföra chokladen Powerbreak har Cloetta anlitat humorgruppen De Vet Du, som har fått fria händer att tolka Powerbreaks slogan "orka lite till".

Filmen är framtagen i samarbete Youtube-nätverket Splay.

– För att nå den yngre målgruppen föll det sig naturligt att samarbeta med De Vet Du som är inflytelserika Youtubers. Vi är mycket glada över samarbetet med både De Vet Du och Splay som varit med i hela processen bakom videon.

Enligt Torbjörn Carlsson, varumärkesansvarig för Powerbreak, ligger kampanjens största fokus på Youtube men videon kommer också att spridas på andra sociala medier som Facebook och Instagram.

– När vi står inför någon typ av sponsorskap eller samarbete är vi alltid lite oroliga eftersom kunden ofta vill vara med och peta i det som vi tycker är kul. Det förstod Cloetta som gav oss fria tyglar, säger Johan Gunternet och Christopher Martland, från Det Vet Du, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SplayCloetta

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev