Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

De vann Guldlådan

Publicerad: 24 Januari 2013, 08:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

I går gick Postens reklamtävling Guldlådan av stapeln.


Ämnen i artikeln:

Posten

I Guldlådan tävlar reklamstudenter om att ta fram de bästa bidragen i kategorierna vägörenhet och b2b. I kategorin välgörenhet vann Forsbergs-studenterna Amelie Bjurenhed, Yong-namm Lee, Pontus Willebrand och Josefin Quistbergh med sitt bidrag "Låt inte slumpen avgöra".

Kategorin b2b, där uppdraget var att ta fram en kampanj för Returpack, vanns samtidigt av Caroline Andersson, Linus Bronge och Oskar Pernefeldt som pluggar på Beckmans.

– Uppdraget var att visa hur DM kan användas för att påverka och skapa en attityd- och beteendeförändring över tid. Det har dessa tvaå vinnare verkligen lyckats med. I juryn var vi mycket imponerade av den kreativa och strategiska höjden på de vinnande bidragen. De kan vara stolta, säger juryordföranden Christina Knight i ett pressmeddelande.

Posten delade också ut två specialpris varav ett för bästa hantverk och ett för bästa strategi.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Posten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.