Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

De tävlar i Young Lions Media

Publicerad: 16 Maj 2012, 07:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:22

Tre team har möjlighet att representera Sverige i Young Lions Media under Cannes Lions i juni.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Young Lions är en del av världens största reklamtävling Cannes Lions, där kreatörer under 28 år tävlar. 

Tävlingen är uppdelad i tre kategorier: cyber, print och media och gick ut på att skapa en kampanj för Svenska Livräddningssällskapet, SLS, och Simborgarmärket enligt en given brief.

De nominerade för Sverige i Young Lions Media

Christofer Weider, frilans och Gustav Johansson, The Fan Club

Bidrag: Nya Simborgarmärket

Simborgarmärket is a classic symbol for the ability to swim and for water safety. Sadly, the number of people buying the actual pin is declining. That’s why Svenska Livräddningssällskapet wants to modernize the image of Simborgarmärket. But there is a problem: A pin that no one is wearing, isn’t very modern.  

Se bidraget här. 

Lisa Hågeby och Andrea Andersson, Beckmans Designhögskola

Bidrag: Rädda livet på en vän

För 25 kronor kan man ge bort ett simborgarmärke till någon man bryr sig om. Man betalar enkelt genom sin mobil och ett SMS skickas till vännen. För att lösa ut sitt märket måste man simma 200 meter. SLS samarbetar med Sveriges kommuner så att man får komma in i simhallar gratis mot uppvisning av en kod som kommer i sitt SMS. 

Se bidraget här. 

Nils Westgårdh och Herman Vieweg, Academy of Art University 

Bidrag: Swimmers Lounge

By creating something that would be attractive to our target group, and placing it where they would have to swim 200 meters to participate, we make Simborgarmärket seem both hip and relevant.

Se bidraget här. 

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.