Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

De ska hajpa hörapparaten

Publicerad: 7 Februari 2011, 05:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Starkey Sweden vill att fler ska få upp ögonen för deras ”osynliga” hörapparat.


Starkey Sweden säljer hörapparaten Soundlens som går under parollen ”den osynliga hörapparaten”.

Nu går bolaget ut i sin första reklamkampanj – signerad reklambyrån Creative Republic.

– De nya digitala hörselapparaterna är topnotch. De syns inte utan göms i hörselgången, säger Cesar Sierra, projektledare på Creative Republic.

Kampanjen ska gå under hela våren. För tillfället syns den i riktade tidningar, men kommer senare under våren att gå i mer varierade medier.

– Vi vill skapa buzz och visa att det hänt en del sedan de gråa hörselapparaterna och inte bara lyfta fram äldre människor som det ofta varit tidigare. 

En del av syftet med kampanjen är att synas på mer oväntade platser.

– Fler ska upptäcka att det finns bra digitala hörselprodukter som fungerar.

I kampanjen vill Starkey Sweden jämföra hörapparater med kontaktlinser.

– Det är viktigt att uppmärksamma att fler borde kolla sin hörsel lite då och då – det är inget man ska skämmas över. Det ska vara precis som att kolla synen hos optikern.

Arbetsgrupp Creative Republic

Creative Director/Strateg: John Skarin Copywriter/Projektledare: Cesar Sierra

Stephan Drenzel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.