Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

De ska bo i köpcentret i 100 dagar

Publicerad: 22 september 2010, 10:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Reklambyrån Swes kreatörer kampanjar för nya varuhuset Bromma Blocks.


Ämnen i artikeln:

Swe

När Elisabet Fischer och Anders Nyberg anställdes av Swe i augusti i år blev de genast indragna i kampanjen för KF-fastigheters senaste projekt Bromma Blocks. Varuhuset byggdes efter konceptet ”Allt du behöver”, är 60 000 kvm stort och ska rymma 80 butiker.

Duon ska nu ska flytta in i Bromma Blocks i hundra dagar.

– Vi tyckte att det är lätt att säga att ”vi har allt du behöver” och att man måste bevisa det på något sätt. Där någonstans föddes idén om att jag och Anders skulle flytta in och bli just det beviset, säger Elisabet Fischer som just nu packar sina väskor.

Inflyttningen sker idag, en natt innan köpcentret slår upp portarna. Tanken är att Anders Nyberg och Elisabet Fischer inte ska behöva lämna området på de 100 dagar som de ska bo i Bromma Blocks.

– Det är knäppt. Min första referens till det här tilltaget blev The Terminal, en dålig film med Tom Hanks. Det är som en barnslig barndomsdröm, att få åka rullskridskor i ett stängt varuhus på natten, säger Elisabet Fischer.

Hon berättar att många vänner hört av sig efter att ha sett de stora annonser i DN och SvD som ska ackompanjera kampanjen. Att byråanställda blir kampanjens ansikte utåt är inte heller helt vanligt.

– Varken jag eller Anders har någon dröm om att bli kändisar. Det är ett jätteknäppt projekt men det ska bli kul och vi är riktigt peppade. Den här chansen kommer vi aldrig få igen. Dessutom kommer det bli en en så bra historia att det absolut är värt det, säger Elisabet Fischer.

Tillsammans kommer de två kreatörerna bo i en outhyrd butikslokal som är uppdelad i en privat del och en öppen del. Bland annat ska det finnas ett pingisbord på plats där man kan utmana de inneboende. Om de är på bra humör vill säga.

Känns det inte konstigt att ni ska leva så här?

– Jag är väl korkad som inte ser vidden av det hela men det hela är fortfarande lite svårt att ta på. Just nu känns det ganska lugnt. Vi kommer ha en superprivat del där vi har kök och badrum så det är inte som Big Brother direkt.

Förutom utomhusannonsering är det bloggen som är kampanjens centrala del. Elisabet Fischer hoppas på att den ska få en viral spridning i de sociala medierna.

– Vi blir nästan bloggare på heltid och förhoppningsvis tycker folk att projektet är tillräckligt intressant att följa.

 

 

 

Arbetsgrupp SWE:

Elisabet Fischer, Copywriter

Anders Nyberg, Art Director

Ann-Marie Wessman, Art Director

Simon Stefansson, Interactive director/planner

Kenneth Larsen, Interactive Art Director

Johan Skogh, CD

Jan Selling, Projektledare

Ulrika Andrinsson, Produktionsledare

 

Arbetsgrupp KF-Fastigheter:

Cia Ekberg, ansvarig marknadskommunikation

Eva Roos, marknadskoordinator

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Swe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev