Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

De representerar Sverige i Eurobest

Publicerad: 21 September 2012, 13:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:10

Jeremy Phang från Forsman & Bodenfors och Marcus Sjögren från Spenat representerar Sverige i Eurobest Young Creatives.


Ämnen i artikeln:

Eurobest

Sveriges Kommunikationsbyråer är svensk partner för Eurobest och har nu valt ut ett kreatörsteam som ska representera Sverige i Young Creatives.

Årets kreatörsteam består av Jeremy Phang, art director på Forsman & Bodenfors, och Marcus Sjögren, copywriter på Spenat.

Jeremy Phang var i våras med och toghem ett Guldägg för Forsman & Bodenfors kampanj "155 mil på en tank" för Volvo.

–Trots ung ålder har Marcus och Jeremy redan jobbat med etablerade starka varumärken och vunnit priser. De är ett utmärkt team att representera Sverige och jag tror starkt på en vinst i årets tävling, säger Maja Siösteen, tävlingsansvarig på Sveriges Kommunikationsbyråer, i ett pressmeddelande.

Eurobest Young Creatives riktar sig till kreatörer som är 28 år eller yngre. De tävlande får 48 timmar på sig att i tre valfria medier skapa en integrerad kampanj för en välgörenhets- eller ideell organisation.

Eurobest-ceremonin hålls 30 november i Lissabon.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Eurobest

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.