Kampanjer
De representerar Sverige i Cannes
Publicerad: 7 juni 2012, 05:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:19
I tisdags utsågs vinnarna i tävlingen i Young Lions Sweden. De tre lagen kommer att representera Sverige under Young Lions under Cannes Lions i juni.
Young Lions är en del av tävlingen Cannes Lions och är till för unga kreatörer under 28 år.
Tävlingen är uppdelad i delarna cyber, print och media och gick ut på att, för Svenska Livräddningssällskapet och Simborgarmärket, skapa en kampanj efter en given brief.
Tävlingen, som i år arrangerades av Komm tillsammans med Getty images och Dagens Media, avgjordes under Dagens Medias sommarmingel på Collage i tisdags.
Vinnarna i tävlingen är:
Kategori Cyber:
Christofer Weider, frilans och Gustav Johansson, The Fan Club
Bidrag: Nya Simborgarmärket
Kategori Print:
Martina Magorin Borg, Dorian Mabb och Ludvig Ehrenstråhle, McCann Stockholm
Bidrag: Det finns för få borgare
Kategori Media:
Nils Westgårdh och Herman Vieweg, Academy of Art University
Bidrag: Swimmers Lounge
Övriga finalisters placering
Kategori Media
Silver: Christofer Weider, frilans och Gustav Johansson, The Fan Club (bidrag Nya Simborgarmärket)
Brons: Lisa Hågeby och Andrea Andersson, Beckmans Designhögskola (bidrag Rädda livet på en vän)
Kategori Cyber
Silver: Lisa Hågeby och Andrea Andersson, Beckmans Designhögskola (bidrag Rädda livet på en vän)
Brons: Jim Nilsson och Jacob Björdal, Forsbergs skola (bidrag Beach 20XX)
Kategori Print
Silver: Jeremy Phang och Agnes Stenberg-Schentz, Forsman & Bodenfors (bidrag Dyrt och fult)
Brons: Lisa Hågeby och Andrea Andersson (bidrag Waterproof)