tisdag28 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

De representerar Sverige i Cannes

Publicerad: 7 juni 2012, 05:41
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:19

I tisdags utsågs vinnarna i tävlingen i Young Lions Sweden. De tre lagen kommer att representera Sverige under Young Lions under Cannes Lions i juni.


EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Young Lions är en del av tävlingen Cannes Lions och är till för unga kreatörer under 28 år.

Tävlingen är uppdelad i delarna cyber, print och media och gick ut på att, för Svenska Livräddningssällskapet och Simborgarmärket, skapa en kampanj efter en given brief.

Tävlingen, som i år arrangerades av Komm tillsammans med Getty images och Dagens Media, avgjordes under Dagens Medias sommarmingel på Collage i tisdags.

Vinnarna i tävlingen är:

Kategori Cyber:

Christofer Weider, frilans och Gustav Johansson, The Fan Club

Bidrag: Nya Simborgarmärket

Kategori Print:

Martina Magorin Borg, Dorian Mabb och Ludvig Ehrenstråhle, McCann Stockholm

Bidrag: Det finns för få borgare

Kategori Media:

Nils Westgårdh och Herman Vieweg, Academy of Art University

Bidrag: Swimmers Lounge

Övriga finalisters placering

Kategori Media

Silver: Christofer Weider, frilans och Gustav Johansson, The Fan Club (bidrag Nya Simborgarmärket)

Brons: Lisa Hågeby och Andrea Andersson, Beckmans Designhögskola (bidrag Rädda livet på en vän)

Kategori Cyber

Silver: Lisa Hågeby och Andrea Andersson, Beckmans Designhögskola  (bidrag Rädda livet på en vän)

Brons: Jim Nilsson och Jacob Björdal, Forsbergs skola (bidrag Beach 20XX)

Kategori Print

Silver: Jeremy Phang och Agnes Stenberg-Schentz, Forsman & Bodenfors (bidrag Dyrt och fult)

Brons: Lisa Hågeby och Andrea Andersson (bidrag Waterproof)

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev