Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

De låter frukten tala för huden

Publicerad: 29 Mars 2016, 12:24
Uppdaterad: 29 Mars 2016, 12:43

Bild 1/5  

I Akademiklinikens nya kampanj "Ge din hud kärlek i vår" används frukt som visuellt uttryck för att gestalta olika hudtillstånd.


Kampanjen har i syfte att öka kännedomen om att Akademikliniken också är kunniga inom hud och inte bara plastkirurgi och injektionsbehandlingar.

Fruktillustrationerna och konceptet är framtaget tillsammans med reklam- och kommunikationsbyrån The teem. Tanken är att de tre olika frukterna som går att se nedan, illustrerar åldrande, torr och pigmentförändrad hud.

– Då det kommer till hudproblem som kanske framförallt betraktas som estetiska är det många som inte känner till att det finns hjälp att få eller vem man kan vända sig till, säger Charlotta Abrahamsson, marknadschef på Akademikliniken i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att användas som skyltmaterial på Akademiklinikens olika walk-inkliniker i Stockholm, Göteborg och Malmö, samt för annonsering både digitalt och print.

Dessutom har time lapse-filmer tagits fram som bland annat visar hur ett omoget äpple förvandlas och blir moget med tiden.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.