Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

De kan vinna Signumpriset

Publicerad: 13 November 2015, 09:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:21

Här är de nominerade till utmärkelsen Signumpriset.


Signumpriset har delats ut sedan 1995 och belönar nordiska företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken.

Tidigare vinnare är Lantmännen, Icehotel, Hästens, Gröna Lund, Indiska, Findus, Fjällräven, Marimekko, Löfbergs Lila, ICA, Tetra Pak, Svenska Dagbladet, Absolut, Atlas Copco, Flygt, Carlsberg, Bang & Olufsen, Statoil, AGA, Ramlösa och Volvo.

I år är sju företag nominerade.

– I år har juryn en yvig och spännande samling nominerade att bedöma. Det handlar om varumärkesarbete inom vitt skilda branscher, en del etablerade sedan många år, andra med färre år bakom sig. Gemensamt är att de uppenbarligen är aktiva och medvetna i sitt arbete med varumärket som konkurrensmedel. Att utse en vinnare av dessa lär inte bli enkelt när allt strategiarbete och all tillämpning och styrning inklusive det juridiska skyddet skall granskas. Men en vinnare kommer att utkristalliseras, säger Christer Löfgren, juryns sekreterare och tillika chefredaktör på Brand News, i ett pressmeddelande.

Årets nominerade varumärken:

Formex

Netto

Melodifestivalen

Malmö FF

Middagsfrid

Svenskt Tenn

Yasuragi

Signumpriset är instiftat av konsultföretaget Groth & Co.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.