Gå direkt till textinnehållet

De kan vinna Mixx Awards 2018

Förra årets pristagare i Mixx Awards.

Spotify, Visual Art och Kit är några av de som gör upp om förstapris i kategorin Bästa digitala säljteam.

För femte gången delas det internationellt prestigefyllda priset Mixx Awards ut i Sverige.

Prisutdelningen sker i samband med IAB Sveriges årliga event som i år hålls på Nalen i Stockholm den 26 april.

Mixx Awards är den digitala marknadsföringens tävling som prisar team och talanger som tar interaktiv reklam till nya nivåer.

– Med fem års historik av IAB Sweden Mixx Awards är det otroligt roligt att följa branschens utveckling med den professionalisering, mognad och teknisk utveckling som idag är en naturlig del av alla bidrag. Den svenska marknaden har tagit till sig priset och har uppenbarligen förstått det här prisets internationella tyngd med rekordmånga bidrag i år. Även de för året nya kategorierna Bästa Kampanj, Sök- och Influencer-marketing har haft tillströmning av bidrag som hållit en mycket bra nivå säger Charlotte Thür, vd för IAB Sverige, i en kommentar.

Pris delas ut i sju olika kategorier: Bästa Digitala Säljteam, Bästa Annonsmiljö, Bästa Digitala Kampanj Innovation & Direkt Respons, Bästa Influencer-kampanj, Best Search Campaign och styrelsens pris Person of the Year.

Nomineringarna och vinnarna utses av fem oberoende jurygrupper utom Årets ”Person of the Year” som utses av IAB Sveriges styrelse. Jurygrupperna har bestått av namnkunniga personer från branschen.

Här är de som kan vinna i Mixx Awards 2018:

Bästa kampanj direkt respons:

  • Dentsu Aegis/Amnet/iProspect med Coop Medmera
  • Growth Hackers Sthlm med Halebop Locall
  • Mindshare/Nyheter24/Splay med Unilever - Knorr
  • PHD/Ruth med Läkare utan gränser
  • Quisma med SF Anytime

Bästa kampanj innovation:

  • OMD/Change the Agency med Skanska Nya Hem
  • Precis Digital med Gant
  • Scream/Edelman Deportivo med IQ Initiativet
  • Universal Music & Brands med Returpack
  • Visual Art/Wavemaker med Halebop

I juryn för IAB Sverige Mixx Awards Bästa Kampanj sitter:

Liv Sandberg, vd – Starcom (ordförande) Michael Dabrowski, CEO – ‎Sticky BeatMalin Starck, Commercial Lead Youtube – GoogleCarl Laséen, Digital Director – OMDMiyako Soeda Thornton, Head of Digital – Audi Sverige

Bästa digitala säljteam:

  • KIT
  • Leeads
  • Quantcast
  • Spotify
  • Visual Art

I juryn för IAB Sverige Mixx Awards Bästa digitala säljteam sitter:

Rickard Berthold, ‎Digital Lead – McDonald’s Sverige (ordförande) Cecilia Taipale, Head of Interactive – CaratSabine Andersdotter, vd – Talant & PartnerBertil Melchior, Head of Digital MarCom – PostNordMartin Irborg, Försäljningsdirektör – Mediekompaniet

Bästa annonsmiljö

  • Acast
  • Expressen
  • MTG
  • Schibsted
  • Spotify

I juryn för IAB Sverige Mixx Awards Bästa annonsmiljö sitter:

Andreas Sandin, Annonsdirektör – Bonnier Magazines & Brands (ordförande)  Josefin Vinberg, Head of Product – WidespaceJohan Åsén, Product Director – SchibstedAlexandra Callius, ordförande – Annonsvänligt SverigeRowan Högman,‎ Head of Marketing - Ericsson

Bästa influencer-kampanj

  • Creuna med Libresse
  • Mindshare/Made to order med Stadium
  • Mindshare/Nyheter24/Splay med Unilever
  • Mindshare med AMF
  • Splay med Aco Spotless

I juryn för IAB Sverige Mixx Awards Influencer-kampanj sitter:

Martina Göransson, Head of Insight & Media – Tele2 (ordförande) Linda Palmgren, vd – United InfluencersIda Antebro, Head of Influencer Marketing – Aller MediaFelicia Lagerwall, Managing Director/vd – Perfect Day MediaFrida Reinholdsson, Manager/Influencer Specialist – Tre Kronor Media

Best search campaign

  • iProspect med Elgiganten
  • Precis Digital med Daniel Wellington
  • Raw Digital med Best of Brands
  • Tre Kronor Media med SAS

I juryn för IAB Sverige Mixx Awards Best search campaign sitter:

Lisa Wennström, Business Manager – iProspect (ordförande)Joel Odell, Senior Sales ACC. Director – MicrosoftFreddie Jansson, Automation Specialist – GoogleElla Molin, Head of Paid Channels – WGPEmil Nirland, Senior Search Specialist – Bizkit HavasMathias Sjöberg,Traffic Aquisition Manager – Tele2Susanne Höglund, Search Specialist – OMDHanna Hayden-Johansson, Head of Delivery Search – GroupMRebecca Dahl, ‎Specialist SEM – Tre Kronor Media

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-03-22 13.46Uppdaterad 2018-03-22 14.21

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: