Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

De kan vinna årets kampanj

Publicerad: 26 Mars 2012, 11:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Stockholm Media Week har presenterat nomineringarna till Årets kampanj och Årets annonsör.


Ämnen i artikeln:

IkeaSveriges MediebyråerScreamStockholm Media WeekIUMStarcomÅkestam HolstMindshareStockholm Media Award

Stockholm Media Weeks pris Stockholm Media Award delas ut i fem kategorier: Årets kampanj, Årets annonsör, Årets mediebyrå, Årets säljorganisation och Årets branschpersonlighet.

Vinnarna avslöjas under Stockholm Media Week den 9-10 maj.

I dag presenterades nomineringarna till Årets kampanj och Årets annonsör.

Tio kampanjer tävlar om att ha gjort den mest innovativa, nyskapande och effektiva medielösnigen:

• Apoteket, Magkampanjen, OMD (Forsman & Bodenfors)

• GB Glace, Säg det med en glass, Mindshare (Wiley/Y&R)

• Kanal 5, Wipe Out Winter, Scream (Morgenland, Nyheter24-gruppen)

• Mio, The three dimension inspiration campaign, Starcom (Mio Inhouse, Another Agency)

• Posten, Kom närmare, iUM och Åkestam Holst

• Procter & Gamble, Ariel Fashion Shoot, Saatchi & Saatchi Stockholm, MSL Nordic och MediaCom (Atomgruppen, B-­Reel)

• Samsung, Äppelmos, Starcom (Spinn Action Marketing, Projector)

• Synsam, Offside-­Sponsring i Allsvenskan, Starcom (M’Sync, Fuentes, Blue Carrot, Nitton)

• Telia, Tittarens jul på TV 6, MEC (Bentrovato, MTG Creative Sales)

• Kraft Foods, Aladdin Pralinspelet, Starcom (Prime PR, INGO)

Fyra företag har nominerats till Årets annonsör:

• Ikea

• Com Hem

• SEB

• Tele2

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev