Gå direkt till textinnehållet

De kan bli Årets kampanj

I dag släpps nomineringarna till Stockholm Media Awards tävling Årets kampanj.

Årets kampanj belönar innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar.

I år har totalt femton bidrag nominerats och kampanjerna kommer att bedömas utifrån bland annat insikt kring kampanjens målgrupp och marknad samt resultat.

Kampanjen som vinner ska vara nyskapande och utmana traditionella medielösningarna.

Av de femton bidragen blir det en Grand Prix-vinnare, en guld- och en silvervinnare.

Här kommer nomineringarna:

Annonsör I Kampanjnamn I Tävlande byrå/-er I Involverade byråer/konsulter:

  • Axe/Unilever I A peaceful smell of e-sport I Mindshare, Le Pacte, Kelly & Pling, Dempsey
     
  • Ben & Jerry’s/Unilever I Going bananas för Fairtrade I Mindshare, Splay
     
  • Carlsberg I Don’t diss, Be a Festis I OMD I DDB
     
  • Falcon Smakfull I Smakfullt I OMD I Perfect Day
     
  • Hellmann’s/Unilever I #mayoibullen I Mindshare
     
  • Hyresgästföreningen I Flerhem.nu I Vizeum I Le Bureau
     
  • If Skadeförsäkring I #ifwatchyourback I OMD I Forsman & Bodenfors
     
  • Marabou I Marabou Sprid lite Mmm… I Vizeum I Forsman & Bodenfors
     
  • McDonald’s I McDonald’s Fruit Match, Iced Smoothie I OMD I DDB, ApeGroup
     
  • Returpack I Idol Pantamera I Scream Mediabyrå I Granath Reklambyrå
     
  • Reckitt Benckiser I Veet Top Model Coop I Zenith Media I MTG Creative Sales, United Screens
     
  • Returpack I Pantamera för e-sporten I Scream Mediabyrå I Clutch Entertainment
     
  • Svenska kyrkan I #mittljus I Starcom I Story by Machine, Prat PR
     
  • Transportstyrelsen I SlutaRattsurfa I HowCom I HowCom Evolution, Blomquist & Co
     
  • Volvo Personbilar I Made by Sweden I Mindshare, Forsman & Bodenfors, Matter

Förutom Årets kampanj delar Stockholm Media Award även ut pris i kategorierna Årets annonsör, Årets mediebyår, Årets branschpersonlighet och Årets säljorganisation.

2014 vann Försvarsmaktens rekryteringskampanj Grand Prix-priset.

Årets Stockholm Media Week går av stapeln på China Teatern i Stockholm den 20-21 maj.

Dante Thomsen

Publicerad 2015-04-28 07.28Uppdaterad 2015-12-06 12.03

Dela artikeln: