Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Kampanjer

De ger Zlatan längre tweets

Den svenska fotbollsmagikern har bett Twitter om mer än de 140 tecken som tillåts. Nu besvaras önskemålet – av Renault.


Publicerad 2014-03-13 08:55

Ämnen i artikeln:

Renault

Dela artikeln:

Sedan i höstas har man kunnat twittra med 300 tecken på Renaults kampanjsajt. Tanken med sajten, som är en del av kampanjen "Du tankar inte så ofta i en Renault", är att belysa företagets bensinsnåla bilmodeller.  

– Precis som i våra bilar som har låg förbrukning så kommer man nu längre även på Twitter, säger Lars Höglin marknadskommunikationschef på Renault, till Dagens Media.

Zlatan Ibrahimovic gick för några dagar sedan ut och utmanade Twitter till att höja teckenbegränsningen för tweets, som i dagsläget ligger på 140 tecken.

På Renault bestämde man sig för att göra slag i saken och nu utmanar bilföretaget Zlatan till att twittra på kampanjsajten.

– Vi såg att Zlatan utmanade Twitter och att det plockades upp av flera tidningar. Så vi bestämde oss för att göra en grej av det, och bad vårt huvudkonto att nå ut till honom, säger Lars Höglin.

Ännu har ingen respons kommit från fotbollsstjärnan, men Lars Höglin är hoppfull inför att Zlatan ska anta utmaningen.

– Ja, vi väntar med spänning. Han har ju varit lite upptagen då han spelade match igår, men nu när han har ett litet uppehåll så hoppas vi att han återkommer, säger han.

Det senaste samarbetet mellan Zlatan Ibrahimovic och ett annat bilmärke – Volvo Cars – har varit närmast omöjlig att missa. Att Renaults flirt med stjärnan skulle vara ett sätt att nå ut för ett bredare samarbete tillbakavisas dock av Lars Höglin.

– Absolut inte. Vi erbjuder bara en möjlighet för längre tweets, det är allt.

Renaults kampanj görs i samarbete med reklambyrån Tbwa Stockholm.

 

LÄS OCKSÅ:

TBWA gör tweetförlängare för Renault

Pär Ullrich

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.