Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

De dömer Guldägget

Publicerad: 28 Januari 2016, 09:05
Uppdaterad: 28 Januari 2016, 09:27

Fyra män och tre kvinnor – här är Guldläggets kategoriordföranden.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Sedan tidigare är det klart att Forsman & Bodenfors art director Silla Levin är Guldäggets juryordförande. Nu får hon sällskap av sju kategoriordföranden – som ska vaska fram Sveriges bästa reklam.

Guldägget 2016 avgörs den 20 april. Nomineringarna presenteras den 14 mars – och i morgon fredag är sista dagen för att lämna in tävlingsbidrag.

Här är alla kategoriordföranden i Guldägget 2016.

Thomas Kurppa – FÖRPACKNINGSDESIGN OCH IDENTITETSDESIGN

Thomas Kurppa är medgrundare och Creative Director på Kurppa Hosk. Tidigare var han under sex år Art Director på Stockholm Design Lab. Han har vunnit guld- och silverägg, samt ett antal diplom i Guldägget.

Emma Eriksson – HANTVERK

Emma Eriksson var med och startade Le Bureau 2006 där hon även är kreativt ansvarig. Innan jobbade hon bland annat på TBWA och TBWA/Chiat Day i New York. Hon har vunnit 4 guldägg, 6 silverägg. Emma har suttit i Guldäggsjuryn flera gånger tidigare men även i Cannes-juryn, för 100 wattaren och designpriset Kolla!.

Mattias Ronge – PR, EVENT OCH DIREKT

Mattias Ronge är vd och kreativ strateg på Edelman Deportivo som 2014 vann guld i Adage small international agency of the year. Han har arbetat med kampanjer som vunnit kreativa priser i svenska och internationella tävlingar, exempelvis Guldägget, 100-wattaren, Lovie’s och Cannes Lions. Han har tidigare suttit i juryn för bland annat Dubai Lynx och Guldägget.

Lina Elfstrand – FILM OCH RADIO

Lina Elfstrand är art director på DDB Stockholm. Genom åren har hon arbetat på flera av landets ledande byråer men också med några av Sveriges starkaste varumärken. Lina har suttit i ett flertal olika jurys, samt vunnit en mängd priser i såväl internationella som svenska tävlingar - där ibland Guldägget. 

Adam Kerj – INNOVATION OCH ONLINEFILM

Adam Kerj är nybliven Chief Creative Officer på McCann Sverige & Norden. Han kommer nyligen från JWT New York där han var CCO och arbetat med bl.a Macy's, Google, Puma och Rolex. 2012 lämnade han Saatchi & Saatchi Sverige som han var med och grundade för att bli 360i/Dentsus första Chief Creative Officer. Adam har vunnit grand prix och guld i Cannes Lions, One Show, Webbys, Epica, Eurobest och Guldägget.

Josephine Wallin – DIGITALT OCH MOBILT

Josephine Wallin är Art Director på King, tidigare var hon på Forsman & Bodenfors och Lowe Brindfors. Hon är utbildad på Berghs och har arbetat 12 år i branschen. Josephine har belönats med flera Guld- och Silverägg och en rad andra utmärkelser i svenska och internationella tävlingar så som Cannes, Eurobest, LIA och One Show. Tidigare har hon suttit i internationell jury och i Guldäggsjuryn vid ett flertal gånger.

Magnus Jakobsson – TIDNINGSANNONSERING, UTOMHUS OCH INTEGRERAT

Magnus Jakobsson är en av landets mest belönade kreatörer och nybliven kreativ chef på Åkestam Holst / NOA. Dessförinnan arbetade Magnus som både kreatör och kreativ chef på DDB Stockholm i drygt nio år. Han har även arbetat som copywriter på Saatchi & Saatchi, St Luke´s och som musikredaktör på Vice Magazine. Magnus har belönats med 7 Guldägg och 28 silverägg, ett dussin Cannes lejon. Utöver Guldägget har han vid ett flertal tillfällen suttit i juryn för Cannes Lions.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.