Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

De är årets Brisidoler

Publicerad: 30 Oktober 2017, 10:05
Uppdaterad: 30 Oktober 2017, 08:29

Sex kändisar frontar Bris kampanj.


Ämnen i artikeln:

BrisSmicker

Årets idolkampanj från Bris går under parollen ”Nu bryter vi tystnaden”. Medverkar i kampanjen gör ​Miriam​​ Bryant,​ ​Linnéa ​​Claeson, ​​Thomas ​​Sekelius, ​​bröderna Daniel och Emil Norberg, samt Sofia Olofsson.

Varje år delar Bris ut idolkort till landets alla sjätteklassare. Syftet med kampanjen är att visa att även stora idoler har varit små och upplevt jobbiga saker. Dessutom ska kampanjen påminna om att barn och unga har rätt att må bra och att de alltid kan höra av sig till Bris.

Bakom kampanjen, som drar igång idag, står Smicker. Kampanjen rullar främst i sociala medier, men en reklamfilm ska även rulla på bio, i Cmore och TV14. Dessutom används Arlas förpackningar och idolkorten ska även ställas ut i Gallerian i Stockholm.

– Vi​​ är ​​oerhört ​​stolta​ ​över ​​denna ​​kampanj​ ​och​ ​hela​ ​byrån​ ​har ​​på ​​ett ​​eller ​​annat ​​sätt ​​varit engagerad ​​i arbetet.​ Tillsammans ​​med​​våra​ ​Bris-idoler​​ vill​​ vi ​​bryta​​ tystnaden ​​om ​​svåra saker​​ som​​ man ​​som​ ​barn​ ​kan ​​gå ​​igenom. ​​Att​ ​prata​ ​med ​​en ​​kurator ​​på ​​Bris ​​kan ​​göra​​ stor skillnad.​​ Konceptet​ ​"Stora ​​idoler ​har​ ​också​ ​varit​​ små" ​​är​​ lika ​​aktuellt ​​idag​​ som​​ för 19 ​​år ​​sedan ​​då ​​Bris​ ​presenterade ​​de ​​första​ ​idolerna,​​ säger​​​ Pierre​​ Kalmenstam,​​​ vd ​​och strateg​​ på ​​kommunikationsbyrån​​ Smicker, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

BrisSmicker

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.