Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

De är 48h:s hemliga organisation

Publicerad: 15 Mars 2013, 07:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:52

Nu har studenterna i reklamtävlingen 48h fått veta att de ska ta fram en kampanj åt Stiftelsen Läxhjälpen.


Ämnen i artikeln:

48H

Under torsdagen började studenternas reklamtävling 48h. De 330 studenterna fick då veta att en kampanj ska tas fram åt den ideella organisationen Stiftelsen Läxhjälpen.

Studenterna delades in i lag och ska nu ta fram en printannons till en svensk dagstidning. De som får tid över kan också skapa en digital lösning utifrån printannonsen.

– Det har gått jättebra, dem har gillat utmaningen, säger Calle Nilsson, projektledare på 48h.

Bidragen ska lämnas in senast 13:00 på lördag. Därefter bedöms de av juryn som leds av Lars Axelsson, och det vinnande laget presenteras under kvällen.

Vinnarna får en printannons publicerad i DN, GP och Sydsvenskan samt 18 000 kronor.

Läs 48h-bloggen på dagensmedia.se här.

Sebastian Parkkila


Ämnen i artikeln:

48H

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.