De är 48h:s hemliga organisation

2013-03-15 08:45 Sebastian Parkkila  

Nu har studenterna i reklamtävlingen 48h fått veta att de ska ta fram en kampanj åt Stiftelsen Läxhjälpen.

Under torsdagen började studenternas reklamtävling 48h. De 330 studenterna fick då veta att en kampanj ska tas fram åt den ideella organisationen Stiftelsen Läxhjälpen.

Studenterna delades in i lag och ska nu ta fram en printannons till en svensk dagstidning. De som får tid över kan också skapa en digital lösning utifrån printannonsen.

– Det har gått jättebra, dem har gillat utmaningen, säger Calle Nilsson, projektledare på 48h.

Bidragen ska lämnas in senast 13:00 på lördag. Därefter bedöms de av juryn som leds av Lars Axelsson, och det vinnande laget presenteras under kvällen.

Vinnarna får en printannons publicerad i DN, GP och Sydsvenskan samt 18 000 kronor.

Läs 48h-bloggen på dagensmedia.se här.

Sebastian Parkkila

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt