Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

DDB vinnare i Direkt

Publicerad: 25 April 2013, 17:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Bonniers Konsthall och DDB Stockholm belönas med guldägget i Direkt.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013DDB Stockholm

Kampanjen går under namnet ”The track-list guest-list” där Spotify användes för att skapa unika spellistor till mottagarna, som fick formen av en inbjudan.

Motiveringen lyder:

”Årets Guldäggsvinnare i kategorin direkt är elitistisk, exkluderande och alldeles fenomenalt bra. En personligt komponerad inbjudan som dessutom lyckats med att sätta en kråka i "det-här-har-vi-aldrig-sett-förut-boxen". Juryns stora grattis går inte ut till alla, utan endast till Bonniers Konsthall och arbetsgruppen på DDB Stockholm!”

Endast ett silverägg delades ut i kategorin. Det gick till McCann Stockholm och kampanjen för Roygalan 2012.

Arbetsgrupp DDB Stockholm

Art Director: Joakim Khoury

Copywriter: Daniel Vaccino

Creative Director: Magnus Jakobsson, Fredrik Simonsson

Musik: Hans Berg

Produktionsledare: Charlotte Zetterström

Projektledare: Sandra Bergman

Senior Designer: Daniel Löfvenborg

Uppdragsgivare: Thérèse Dyhlén, Mirjam Johansson

Övrigt: Spotify

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.