Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Därför stoppas Berghselevernas slutprojekt

Publicerad: 26 Maj 2011, 13:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:09

Fem av arbetsgrupperna får inte visa sina examensprojekt i Berghs slututställning i helgen. ”Kunderna har redan köpt kampanjerna”, säger Louise Ljungberg på Berghs studentbyrå.


Dagensmedia.se når Louise Ljungberg en timme före Berghs vernissage i på torsdagseftermiddagen.

– Stämningen är på topp. Nu pågår det sista tejpandet och finliret och alla är väldigt peppade, säger hon.

Temat för årets slututställning är ”Rädsla för att misslyckas”.

151 avgångselever ställer ut sammanlagt 17 kommunikationsprojekt och 34 grafisk design-projekt.

– Alla har försökt att dra sina koncept ett steg längre, och gå bortom de traditionella kanalerna, säger Louise Ljungberg.

Hon nämner bland annat Radiotjänst, där arbetsgrupperna kommit på ett roligare sätt att ta betalt – genom att sälja konst istället, och STF-projektet där eleverna har skapat nya boendekonceptet ”Som hemma” för dem som reser mycket i tjänsten.

– Vi i Studentbyrån har gjort en film om rädslan att misslyckas och har bjudit in branschprofiler som kommer att prata om rädslan att misslyckas, säger Louise Ljungberg.

Fem av examensprojekten, bland annat Visit Finland, Bandit Rock och Attraktiv Region, kommer inte att visas upp i sin helhet. De är redan sålda till kunderna som kommer att använda dem i sin kommunikation.

– Det är jättekul att så många projekt redan är sålda, säger Louise Ljungberg.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.