Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Därför stoppade Ica reklamfilmen med Camilla Läckberg

Terrorattacken i Stockholm fick Ica att stoppa påskreklamen – som hade Camilla Läckberg i en av rollerna.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 21 April 2017, 07:45
Uppdaterad: 21 April 2017, 07:52

Ämnen i artikeln:

ICA

Från Camilla Läckbergs instagramkonto.

Under påsken skulle deckarförfattaren Camilla Läckberg och pr-agenten Christina Saliba varit med i den populära Ica-såpan.

Så blev dock inte fallet, då Ica beslutade att stoppa filmen som en följd av terrorattacken i Stockholm den 7 april. Reklamfilmen innehöll nämlingen ett låtsasmord på karaktären Stig och skulle bland annat visa poliser och polisavspärrningstejp.

"Är nu inte bara kvinnan som nästan var med i mello utan också kvinnan som nästan var med i årets påskreklamfilm för ICA...... Men ja skämt åsido, är mycket stolt över ICA att de fattade beslutet att inte köra den på TV", skriver Camilla Läckberg på sitt Instagramkonto.

Icas marknadsdirektör Mats Liedholm förklarar beslutet för Expressen:

– Reklamfilmen hade ett kriminaltema och skojade med kriminalromaner. Med tanke på händelsen den 7 april beslutade ICA att inte sända filmen. Beslutet togs eftersom det inte kändes rätt att skoja om brott i samband med det inträffade. Det var med hänsyn till de inblandade men även för alla kunder och tittare.

Ämnen i artikeln:

ICA

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.