Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Därför nominerades inte Black-kampanjen

Publicerad: 23 April 2014, 08:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

En av förra årets största kampanjer signerad Forsman & Bodenfors blev utan nomineringar till årets Guldägg.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetForsman Bodenfors

Forsman & Bodenfors stod för en av förra årets största kampanjer, Black för Marabou.

Kampanjen gick ut med att artisten Tommy Nilsson bytt artistnamn till Black, men det visade sig senare att det i själva verket var en Forsman & Bodenfors-kampanj för Marabou och deras nya choklad "Black".

Forsman & Bodenfors fick totalt 17 nomineringar men Black blev inte en utav dem.

Guldäggets juryordförande Tove Langseth berättar för Dagens Media varför juryn valde att inte nominera kampanjen.

– Just i Black-fallet föll det nog delvis på relevansen, att man tyckte att Tommy Nilssons namnbyte föll lite platt när det visade sig handla om en ny smak på Marabous choklad. Som ordförande är det omöjligt att vara med i alla diskussioner så om man verkligen känner att man vill ha en mer ingående förklaring så kanske man kan fråga ordföranden i kategorin lite snällt, om hen har tid och lust att svara, skriver Tove Langseth i ett mejl till Dagens Media.

Tove Langseth säger också att det varit blandad uppskattning för bidragen bland juryn och betonar att nomineringarna ligger just, hos juryn.

– Vissa gillar man ju mer än andra, och något tycker man saknas. Men det är som det ska vara. Juryn dömer.

 

LÄS MER:

Andrea Svanberg

Ämnen i artikeln:

GuldäggetForsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.