Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Därför går "Mannen från Tre" i graven

Publicerad: 23 Oktober 2015, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:24

Tre vill visa upp en varmare och mysigare sida.


Ämnen i artikeln:

Tre

Tre har under en lång tid använt sig av konceptet "Mannen från Tre", en James Bond-liknande figur som skulle utmana konkurrenterna med finess.

Men enligt marknadschefen Gina Azaric blev konceptet till slut en "missmatch" mellan den interna och externa kommunikationen.

– När vi valde att använda oss av "Mannen från tre" när vi var ganska nya på marknaden. Vi ville tydliggöra att vi var en utmanare att räkna med. Men nu känns det som att han har gjort sitt jobb, säger hon till Dagens Media.

Och i takt med att de nu dumpar "Mannen från Tre" släpper de nu ett nytt koncept, "Dela allt med familjen".

– Vi har byggt upp en väldigt stark värderingsdriven kultur med en stor mångfald och öppenhet internt och kände att vi ville matcha vår externa kommunikation med den. Vi vill, som alla starka varumärken vara väldigt transparenta.

Kampanjen syftar till att marknadsföra sin nya surfpott med familjerabatt och samtidigt visa en varmare och mysigare sida av Tre, med hög igenkänning som speglar företagets interna kultur.

– Vi delar väldigt mycket med varandra internt och tror att våra kunder gör likadant. Vi har även sett att våra kunder använder allt mer surf, så därför känns det kul att nu kunna erbjuda en tjänst där man som familjemedlem kan utnyttja all den surf som finns inom familjen.

Kommer mannen från Tre återvända?

– Nej, han har gjort sitt.

Kampanjen kommer synas digitalt på bland annat youtube, sociala medier, bio, utomhus, TV och i print.

Bakom kampanjen står Åkestam Holst och mediabyrå är Tre kronor.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tre

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.