Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Dansande tranor vid Hornborgasjön i kampanj för Västsverige

Publicerad: 11 Maj 2016, 06:39
Uppdaterad: 11 Maj 2016, 06:41

I en ny kampanj framtagen av Turistrådet Västsverige och Forsman & Bodenfors Inhouse lyfts Västsverige som en kontrasternas region.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsKampanj

Hällristningar, Dalslands kanal, Brännö brygga och Feskekörka är några exempel som kampanjen ”Från-Till” uppmärksammar. I en av kampanjfilmerna visas tranor vid Hornborgasjön dansandes till ”Dans på Brännö Brygga”. Syftet med kampanjen är att få fler människor att känna till Västsverige och de upplevelser och produkter som finns där.

– Västsverige är en fantastisk del av Sverige. Här finns ju nästan allt, inom det mesta och för de flesta. Det spelar ingen roll om man har bott här sedan barnsben eller är på besök över dagen. Det är just den bredden som vi valt att lyfta fram, säger Karl Svedung, projektledare på Forsman & Bodenfors Inhouse i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas som film i print och på webben. Den här veckan kan den ses utomhus på stortavlor i Göteborg och i tunnelbanorna i Stockholm. 

Arbetsgruppen bakom kampanjen: Uppdragsgivare: Fredrik Lindén, Ann-Charlotte Carlsson, Jennie RenströmProjektledare: Karl SvedungAD: Sanna RosénCopywriter: Johan BlochProduktionsledare: Maria MöllerOriginalare: Elin LundénDigital strateg: Anders Matsson

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.