Kampanjer
Danny Saucedo frontar Huawei
Publicerad: 4 april 2017, 13:04
Uppdaterad: 4 april 2017, 14:39
Danny Saucedo.
Danny Saucedo ska tillsammans med Huawei utforska vad det perfekta porträttet är i nya kampanjen "The Perfect Portrait".
Ämnen i artikeln:
HuaweiI samband med släppet av de nya flaggskeppstelefonerna P10 och P10 Plus lanserar Huawei kampanjen "The Perfect Portrait", där de tillsammans med Danny Saucedo vill utforska vad det perfekta porträttet är och ta reda på hur vi reagerar på olika typer av bilder.
Kampanjen utgår från insikten att varje ansikte berättar en historia, som med dagens kamerateknik kan fångas på ett sätt som tidigare inte varit möjligt.
Konceptet lyfter fram att de nya telefonerna är framtagna tillsammans med kameratillverkaren Leica, och har dubbla kameralinser på baksidan och ytterligare en på framsidan. Kvaliteten möjliggör ett resultat som är mer detaljerat, med fler nyanser, jämfört med andra modeller, enligt Huawei.
– Varje människa bär på en historia och när det kommer till att fånga den är det just de små detaljerna och nyanserna som gör skillnad. Att göra den här satsningen tillsammans med Danny kändes självklart. Han är en person som ständigt står i rampljuset, porträtteras och granskas och han om någon är bekant med de utmaningar vi handskas med idag. Med den nya Huawei P10 och P10 Plus som vi tagit fram tillsammans med den legendariska kameratillverkaren Leica finns alla förutsättningar för att lyckas med det perfekta porträttet, säger Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei, i ett pressmeddelande.
Bakom den svenska kampanjen står PR-byrån Agency och den digitala strategibyrån The Amazing Society.
Dagens Media träffade nyligen Peter Lundkvist för en längre intervju, där han berättade om Huaweis strategi för att erövra den svenska smartphone-marknaden.