Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Danny frontar Smarteyes

Artisten Danny Saucedo blir glasögonkedjan Smarteyes ansikte utåt.


Publicerad 2013-05-20 07:48
Uppdaterad 2015-12-06 13:45

Ämnen i artikeln:

Scream

Dela artikeln:

Smarteyes arbetar just nu med att ompositionera varumärket med målet att gå från optikerbranschen till att bli ett modeföretag.

Till sin hjälp tar de nu artisten Danny Saucedo.

– Vi ser inte glasögon som bara ett synhjälpmedel utan även som en del av en personlig stil, något som man väljer efter kläder och tillfälle, säger Thomas Kusoffsky, marknadschef på Smarteyes, i pressmeddelandet.

Bakom kampanjen, där artisten Pernilla Andersson tidigare medverkat, står reklambyrån Åkestam & Holst. Smarteyes mediebyrå är Scream.

Se reklamfilmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/SH9H1G0VuL0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Frida Wickberg

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.