Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Danny frontar Smarteyes

Publicerad: 20 Maj 2013, 07:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:45

Artisten Danny Saucedo blir glasögonkedjan Smarteyes ansikte utåt.


Ämnen i artikeln:

ScreamDanny SaucedoÅkestam HolstSmarteyes

Smarteyes arbetar just nu med att ompositionera varumärket med målet att gå från optikerbranschen till att bli ett modeföretag.

Till sin hjälp tar de nu artisten Danny Saucedo.

– Vi ser inte glasögon som bara ett synhjälpmedel utan även som en del av en personlig stil, något som man väljer efter kläder och tillfälle, säger Thomas Kusoffsky, marknadschef på Smarteyes, i pressmeddelandet.

Bakom kampanjen, där artisten Pernilla Andersson tidigare medverkat, står reklambyrån Åkestam & Holst. Smarteyes mediebyrå är Scream.

Se reklamfilmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/SH9H1G0VuL0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Frida Wickberg


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.