Gå direkt till textinnehållet

Daisy Grace kampanjar med Samsung

Daisy Grace kampanjar med Samsung. Foto: Daisy Grace

Daisy Grace plåtar sommarkampanjen "Mediterranean Breeze" med nya Samsungtelefonen.

Idag, den 25 april, är det premiär för Daisy Grace nya sommarkampanj "Mediterranean Breeze", som frontas av grundarna Hannah Widell och Amanda Schulman. Kampanjen är fotograferad och filmad enbart med Samsungs nya telefon Galaxy S9+.

– Vi är jätteglada över samarbetet med Daisy Grace och två så kreativa contentskapare och affärskvinnor som Hannah och Amanda. Galaxy S9+ är framtagen just för kreativa människor som skapar och använder sin mobiltelefon i olika sammanhang på sociala medier där kameran är av stor betydelse. Därför känns samarbetet med Daisy Grace verkligen helt rätt för oss, kommenterar Hanna Brenner, som är PR-chef för telekom på Samsung Electronics i Norden.

Kampanjen kommer att synas på Hannah Widells & Amandas Schulmans e-handelsplattform, på Daisy Grace sociala medier samt på systrarna och Daicy Grace-grundarnas egna Instagram-konton.

Amanda Schulman är kreativ chef på Daisy Grace:

– Eftersom Galaxy S9+ har en kamera som håller samma höjd som en systemkamera, är den ett självklart verktyg för oss som jobbar med sociala medier som främsta marknadsföringskanal. Att vi nu själva kan fotografera våra kampanjer med hjälp av en mobil med en grym kamera och därmed snabbt och kostnadseffektivt nå ut till våra kunder, gör det här samarbetet idealt för båda parter, säger hon.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-04-25 08.30Uppdaterad 2018-04-25 09.40

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: