Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

”Curators” i Gunn Reports case-topp

Publicerad: 18 Januari 2013, 09:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

Volontaires ”Curators of Sweden” fortsätter att hyllas runt om i världen. Nu har kampanjen utsetts till ett av världens bästa case i The Gunn Report.


Ämnen i artikeln:

Svenska InstitutetVolontaireVisit Sweden

The Gunn Report har tagit hjälp av reklamgurun James Hurman, som har utsett nio kampanjer till världens bästa. Gemensamt för kampanjerna är att de har vunnit guld i både Cannes Lions och Euro Effies.

”Going all the way and winning a gold award at either Cannes or the Effies is bloody difficult. Of the hundreds of thousands of campaigns produced around the world this year past, 141 were creative enough to win a Gold Lion and 300 were effective enough to win a Gold Effie”, skriver James Hurman på gunnreport.com.

”And winning both – taking home a Gold Lion and a Gold Effie for the same campaign - is a delicious rarity. A high watermark of human achievement in creative communications, and the kind of work we’d all love to be able to stake our names to.”

Och detta har alltså bara nio kampanjer lyckats med under 2012:

"Book Burning Party"/Troy Public Library/ Leo Burnett, Detroit

"Born of Fire"/ Chrysler/ Wieden+Kennedy, Portland

"Curators of Sweden/ Sweden Tourism/ Volontaire, Stockholm

"Dads in Briefs"/ BGH Air Conditioners/ Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Buenos Aires

"Decode Jay-Z/ Microsoft Bing/ Droga 5, New York

"Rivers of Light"/ Ministry of Defence Colombi/ Lowe-SSP3, Bogota

"Steal Banksy"/ Art Series Hotels/ Naked Communications, Sydney

"Watson"/ IBM/ Ogilvy & Mather, New York

"Write the Future"/ Nike/ Wieden+Kennedy, Amsterdam

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.