Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Crescents vårkampanj ska få bilisterna att tänka om

Den här veckan rullar Crescent ut sin nya utomhuskampanj. Bakom kampanjen står Scholz & Friends.

Dante Thomsen


Publicerad: 02 April 2014, 08:54
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:42

Ämnen i artikeln:

Scholz Friends

Under kampanjen har Crescent och Scholz & Friends hängt ut riktiga cyklar på utomhustavlor vid infartsleder i Stockholm och Göteborg.

Kampanjen, som fått namnet "In case of emergency", vill slå mynt av att det finns andra pendlingsalternativ än bilar.

– Vi på Crescent vill tala om för storstadsborna att det finns alternativ till bilköerna. Det är dags att ställa bilen, börja tänka på miljön och sin egen hälsa och där är cykeln en perfekt lösning, säger Crescents försäljnings- och marknadschef Håkan Rosenqvist i ett pressmeddelande.

Scholz & Friends har även ansvarat för medieköpen.

Arbetsgrupp

Scholz & Friends

Arvid Svanvik, creative director

Stefan Nüth, art director

Göran Larsson, original

Alexander Gauffin, account manager

 

Medieköp

Scholz & Friends  

Cycleurope (Crescent)

Håkan Rosenqvist

Eva Fredriksson

Ämnen i artikeln:

Scholz Friends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.