Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 2 April 2014, 08:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42
Den här veckan rullar Crescent ut sin nya utomhuskampanj. Bakom kampanjen står Scholz & Friends.
Ämnen i artikeln:
Scholz FriendsUnder kampanjen har Crescent och Scholz & Friends hängt ut riktiga cyklar på utomhustavlor vid infartsleder i Stockholm och Göteborg.
Kampanjen, som fått namnet "In case of emergency", vill slå mynt av att det finns andra pendlingsalternativ än bilar.
– Vi på Crescent vill tala om för storstadsborna att det finns alternativ till bilköerna. Det är dags att ställa bilen, börja tänka på miljön och sin egen hälsa och där är cykeln en perfekt lösning, säger Crescents försäljnings- och marknadschef Håkan Rosenqvist i ett pressmeddelande.
Scholz & Friends har även ansvarat för medieköpen.
Scholz & Friends
Arvid Svanvik, creative director
Stefan Nüth, art director
Göran Larsson, original
Alexander Gauffin, account manager
Medieköp
Scholz & Friends
Cycleurope (Crescent)
Håkan Rosenqvist
Eva Fredriksson
Dante Thomsen
Ämnen i artikeln:
Scholz Friends