Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

CP+B gör årets Guldäggskampanj

Publicerad: 17 December 2010, 09:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Crispin Porter+Bogusky Europe står bakom Guldäggets reklamkampanj – som startar efter årsskiftet.


Ämnen i artikeln:

Sveriges kommunikationsbyråerKommGuldäggetCP B EuropeCrispin Porter Bogusky

- CP+B Europe är en flerfaldigt belönad byrå och de är dessutom väldigt engagerade i Guldägget och dess historia. Det kändes som ett enkelt val att välja dem och det har varit ett jätteroligt samarbete som Maja Siösteen, ny Guldäggsgeneral, nu tar vidare, säger Digge Zetterbergh Odh, avgående Guldäggsgeneral i ett pressmeddelande.

Crispin Porter + Bogusky Europe är glada över förtroendet.

- Att göra Guldäggskampanjen är ett hedersuppdrag. Och sannolikt en gruppövning i att klara av mästrande artikelkommentarer i branschmedierna. Vi är ödmjuka och taggade inför uppgiften, säger Gustav Martner, kreativ chef på CP+B i ett pressmeddelande.

Kampanjen, som är framtagen tillsammans med Sveriges Kommunikationsbyråer startar direkt efter årsskiftet.

Förra året hade pr-byrån Prime uppdraget att marknadsföra Guldägget.

GULDÄGGET 2011

Bidragsinlämningen för Guldägget öppnade den 10 december och pågår till den 21 januari 2011. Guldäggen delas ut på Guldäggsgalan den 14 april på Stockholm Waterfront. 

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.